مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 08:302020-07-05سياسي

واقفان استان سمنان 147 مدرسه وقف کردند


مدیرکل اوقاف استان سمنان بابیان اینکه وقف منطبق بر نیازهای امروز جامعه یکی از ضروریات است، گفت: واقفان استان 147 مدرسه وقف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام اسماعیل تدینی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اوقاف سمنان ضمن بیان اینکه واقفان استان 147 مدرسه وقف کردند، ابراز داشت: از این تعداد 11 مدرسه عرصه و اعیان وقفی، 135 مدرسه عرصه آن ها وقفی و یک مدرسه که اعیان آن وقفی است.

وی ضمن بیان اینکه پنج مدرسه عرصه و اعیان وقف در شاهرود وجود دارد، افزود: سه مدرسه عرصه و اعیان وقف در سمنان و شهرستان های سرخه و مهدی شهر و بخش بسطام نیز هرکدام دارای یک باب مدرسه عرصه و اعیان وقف دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه در شاهرود 62 مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد، ابراز داشت: در دامغان 17 مدرسه، در سمنان 12 مدرسه، در بخش بسطام 17 مدرسه و در مهدی شهر 9 مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد.

تدینی شمار مدارس با عرصه وقفی در سرخه را پنج باب برشمرد و تصریح کرد: سه باب مدرسه با عرصه وقفی در گرمسار وجود دارد و شهرستان های آرادان و میامی هر یک دارای دو باب مدرسه با عرصه موقوفه هستند.

وی بابیان اینکه وقف منطبق بر نیازهای امروز یکی از ضروریات جامعه محسوب می شود، افزود: آمار وقف مدارس حاکی از اهمیت دادن واقفان به علم و دانش است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقفان استان سمنان 147 مدرسه وقف کردند

واقفان استان سمنان 147 مدرسه وقف کردند