مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 11:252020-07-04سياسي

پیاده سازی 5G در ایران سندی بر ناموفق بودن تحریم ها/ کار نمایشی انجام نمی دهیم


رییس پژوهشگاه ارتباطات با بیان اینکه قرار نیست 5G پیاده سازی شود تا یک کار نمایشی انجام داده باشیم، گفت: استقرار پایلوت 5G در ایران سندی بر ناموفق بودن تحریم های ظالمانه علیه ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، وحید یزدانیان با اشاره به برنامه ریزی برای ورود فاز پایلوت نسل پنجم ارتباطات (5G ) به کشور در شهریورماه امسال گفت: نسل چهارم ارتباطات (4G) دیگر پاسخگوی بعضی از کاربردهایی که در حال حاضر مورد نیاز جامعه است، نیست.

به طور نمونه موضوع خودروهای خودران و هوشمند با توجه به حساسیتی که دارد و با جان و امنیت مردم سروکار دارد باید ارتباطات را با گسترده ترین پوشش، بدون توقف و با بیشترین سرعت برقرار کند.

ارتباطات نسل پنجم چنین زیرساختی را برای ما فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فناوری 5G چند سالی است که مطرح شده اما هنوز به طور گسترده در جهان پیاده سازی نشده و کشورهای پیشرو هم در حال اجرای پایلوت این فناوری هستند، گفت: تجهیزات حال حاضر شبکه ارتباطی منطبق با نسل چهارم است و هزینه های تجهیزات نسل پنجم بسیار سنگین تر از نسل چهارم است.

به همین دلیل کشورهای مختلف اول سعی می کنند 5G را به صورت پایلوت اجرایی کنند و بعد اندک اندک در یک بازه زمانی چندساله پیاده سازی کامل آن را انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده سازی 5G در ایران سندی بر ناموفق بودن تحریم ها/ کار نمایشی انجام نمی دهیم

پیاده سازی 5G در ایران سندی بر ناموفق بودن تحریم ها/ کار نمایشی انجام نمی دهیم