مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 12:552020-07-03بين الملل

حمله پهپادهای انصارالله یمن به عربستان


رسانه‌های رسمی سعودی عصر جمعه تأیید کردند که پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از شبکه خبری العربیه ، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن مدعی شد که سه فروند از پهپادها در خاک یمن رهگیری و منهدم شده‌اند.

این اقدام یک روز پس از آن روی می‌دهد که محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد و گفت: به عملیات انتقام جویانه در پاسخ به تشدید حملات هوایی ائتلاف دست خواهیم زد و ریاض پاسخ فوری ما را خواهد دید.

این حمله 10 روز پس از آن روی می‌دهد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع نظامی سعودی در شهرهای جنوبی این کشور را هدف سه فروند موشک و 8 پهپاد قرار دادند.

عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

انصارالله پس از آن که عربستان توافق آتش‌بسی را که خود اعلام کرده بود، نقض کرد، حملاتش به مراکز حساس نظامی سعودی را از سر گرفته است.

از دو سال گذشته یمن توانسته در زمینه تولید سلاح‌های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی‌های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله پهپادهای انصارالله یمن به عربستان

حمله پهپادهای انصارالله یمن به عربستان