مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 12:002020-07-03پزشكي

فوق تخصص خون: ابتلای افراد به سرطان حدود 30 تا 50 درصد قابل پیشگیری است


کم تحرکی و تغییر سبک زندگی افراد و تمایل آنها به مصرف بیشتر گوشت قرمز و غذاهای آماده،آلودگی‌های هوای داخل منزل و شهرها سبب افزایش ابتلای افراد به انواع سرطان و بیماری های مرتبط به خون ‌است.

دکتر حسنعلی واحدیان اردکانی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش مصرف نمک، گوشت‌های فرآوری شده و استفاده از قلیان که مصرف آن تاثیری همانند استعمال سیگار را دارد ، از دیگر دلایل افزایش ابتلای افراد به سرطان ‌است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مصرف سیگار و قلیان در ابتلا به سرطان‌های ریه و روده ، چاقی که امروزه شیوع بالایی دارد را نیز در ابتلا ی افراد به سرطان‌های وابسته به هورمون‌ها مانند سرطان پستان ، دهانه رحم و پروستات در مردان تاثیرگذار دانست.

واحدیان اردکانی در ادامه با اشاره به نقش آلودگی هوا در افزایش سرطان ریه اظهار کرد :استعمال سیگار و آشپزی در فضای بسته و نگهداری مواد غذایی که قابلیت کپک زدن و تولید قارچ را دارد و نیز وجود گاز آرگون در هوا را از عوامل ایجاد آلودگی در داخل منزل و محیط های بسته ساختمان برشمرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سیستم استاندارد هوای مطلوب را در منازل نداریم و به علت استفاده نکردن از سیستم‌های عایق‌بندی‌ کف خطر استشمام گاز آرگون موجود در هوا وجود دارد که باید نقشه گاز آرگون با ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوق تخصص خون: ابتلای افراد به سرطان حدود 30 تا 50 درصد قابل پیشگیری است

فوق تخصص خون: ابتلای افراد به سرطان حدود 30 تا 50 درصد قابل پیشگیری است