مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 03:452020-07-02اقتصادي

فعالیت 20 رشته صنایع دستی در ملایر


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در حال حاضر 20 رشته صنایع دستی در شهرستان ملایر فعال است.

- ابراهیم جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه در حال حاضر 20 رشته در حال صنایع دستی در ملایر فعالیت دارد اظهار کرد: این رشته ها شامل قلم زنی روی مس، سفال، میناکاری، نقاشی روی سفال، سازهای سنتی، چرم، سرمه دوزی، گیوه بافی، حکاکی روی سنگ، تراش سنگ های قیمتی، پیکرتراشی، مبل و منبت، مروار و.

است.

وی با بیان اینکه از 43 هزار هنرمند صنایع دستی استان حدود 10 هزار هنرمند در ملایر فعالیت دارند گفت: 25 درصد از صنایع دستی استان مربوط به ملایر است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به فعالیت بیش از 4 هزار کارگاه مبل و منبت در سطح شهرستان افزود: بیش از 20 هزار نفر از جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت مبل و منبت فعالیت دارند.

وی افزود: حجم تولید سالانه مبل و منبت شهرستان ملایر بین 60 تا 70 هزار سرویس است ضمن اینکه تولیدات مبل و منبت ملایر علاوه بر تامین بازار داخلی کشور به کشورهای مختلف نیز صادر می شود.

جلیلی با اشاره به فعالیت بیش از 10 هزار نفر در رشته های صنایع دستی در ملایر فعالیت دارند گفت: پس از انگور و کشمش صنایع دستی از بسترهای مهم پیشرفت ملایر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 20 رشته صنایع دستی در ملایر

فعالیت 20 رشته صنایع دستی در ملایر