مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 16:402020-06-30فرهنگي

جایگاه ویژه متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم


مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به جایگاه ویژه متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم، گفت: نسل جدید باید با این متون آشنا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پریسا کرمی عصر سه شنبه در نشست مشترک با رییس هیأت مدیره بنیاد فردوسی به جایگاه ادبیات کهن در میان مردم اشاره و اظهار کرد: متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با تأکید بر ایجاد بسترهای مناسب برای آشنایی نسل جدید با بزرگان شعر و ادب ایران اسلامی، گفت: باید از ظرفیت های موجود برای برگزاری کارگاه ها و محافل ادبی استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه های ادبی، افزود: برگزاری کارگاه های شاهنامه خوانی، حافظ شناسی، قصه گویی و داستان خوانی در کتابخانه های عمومی گیلان موجب جذابیت فعالیت های فرهنگی کتابخانه های می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی یکی از رسالت اصلی کتابخانه های عمومی است، تصریح کرد: کتابخانه های عمومی از ایده های جدید برای پربار شدن برنامه های فرهنگی این نهاد در استان گیلان استقبال می کند.

ترویج فرهنگ مطالعه در میان نسل جوان در ادامه این نشست رییس هیأت مدیره بنیاد فردوسی شاخه گیلان به سابقه 15 ساله تشکیل این بنیاد اشاره و اظهار کرد: گیلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه ویژه متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم

جایگاه ویژه متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم