مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 09:102020-06-30پزشكي

دنیا در تسخیر هیپنوتیزم موبایلی / مردان به تلفن همراه معتادترند یا زنان؟


مطالعات دانشمندان گویای رابطه مستقیم میان استفاده بیش از حد از موبایل و ایجاد مشکلات روانی، رشدی، شناختی و پیامدهای اجتماعی است، اما کمتر کسی در مورد مکانیسم های زمینه ساز اعتیاد به صفحه نمایش می داند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس؛ نسترن صائبی؛ دانشمندان لابراتوار فرهنگ، ذهن و مغز دانشگاه مک گیل در کانادا علاوه بر انجام مطالعات مختلف روی تاثیرات تلفن های هوشمند روی سلامت روان، روی طیف وسیعی از تاثیرات خودکار این ابزار هوشمند روی شناخت و آگاهی ها مانند تاثیرات تلقین پذیری، اجتماعی و فرهنگی مطالعه می کنند.

اخیرا نیز روی پدیده هیپنوتیزم موبایلی متمرکز شده اند.

جی اولسون، محقق دکتری در این آزمایشگاه، بر این باور است که استفاده از تلفن های هوشمند تاثیرات مشترکی با هیپنوتیزم روی افراد دارد.

وی برای مطالعه بیشتر، 641 دانش آموز را مورد بررسی قرار داد و برای اندازه گیری میزان اعتیاد آنها به گوشی هوشمند آنها را هیپنوتیزم کرد.

هیپنوتیزم موبایلی چیست و چه رابطه ای با استفاده از گوشی هوشمند دارد؟ به طور کلی می توان گفت که هیپنوتیزم یا خوابگری شاخه ای از علم روانشناسی است که فرد در آن با استفاده از تلقین، در حالت خاصی از هوشیاری قرار می گیرد و ذهن او روی موضوع خاصی متمرکز می شود، در امواج مغزی تغییر ایجاد می شود و آگاهی محیطی کاهش می یاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیا در تسخیر هیپنوتیزم موبایلی / مردان به تلفن همراه معتادترند یا زنان؟

دنیا در تسخیر هیپنوتیزم موبایلی / مردان به تلفن همراه معتادترند یا زنان؟