مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 10:552020-06-29سياسي

دستفروشان کتاب، قاچاقچی نیستند


قاچاق کتاب اصطلاح درستی نیست، بلکه تکثیر غیرقانونی کتاب به عنوان اصطلاحی صحیح شامل همه چیز می شود و ابهامات حول این موضوع را هم برطرف می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس حسینی نیک ناشر برگزیده سال، مدیر انتشارات مجد و مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با برنامه گفتگوی فرهنگی در رابطه با قاچاق کتاب مصاحبه کرد.

مدیر انتشارات مجد بر این باور است که قاچاق کتاب اصطلاح درستی نیست، بلکه تکثیر غیرقانونی کتاب به عنوان اصطلاحی صحیح شامل همه چیز می شود و ابهامات حول این موضوع را هم برطرف می کند.

وی افزود: وقتی اصطلاح تکثیر غیر قانونی کتاب را به کار می بریم یعنی فقط شامل قانون وزارت ارشاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی و کتابهای مجوز دار نمی شود بلکه کپی رایت و حقوق نشر و ترجمه را هم در بر می گیرد.

حسینی نیک گفت: ما در نظام حقوق داخلی کشورمان از سال 1348 تاکنون قانون کپی رایت داخلی را داریم که خوشبختانه این قانون همچنان زنده است و در مقابل بسیاری از تخلفات نیز کارایی دارد اما شاید به خوبی تبیین و تفسیر نشده است.

ما تا همین سه چهار سال قبل هم کتابی بابت حقوق نشر نداشتیم و کسی نبود که اینها را تبیین کند اما هم اکنون حقوق مالکیت فکری و آفرینش های ادبی هنری در ایران موضوعی کاملاً به رسمیت شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستفروشان کتاب، قاچاقچی نیستند

دستفروشان کتاب، قاچاقچی نیستند