مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 04:302020-06-29سياسي

از حریم خانه خاکی تا زخمِ بازِ گذر آقانجفی


بیم آن که گذر نجفی دهانش را باز کند و خانه های دیگری را ببلعد، همچنان آراممان نمی گذارد؛ در این میان اما مدتی است که درست پشت مسجد شیخ لطف الله، - در حریم این مسجد و در همسایگی خانه خاکی که در فهرست میراث ملی ثبت شده، خانه ها ارتفاع گرفته اند.

مالک خانه خاکی می گوید: اینجا همه کاری می کنند، چون خیلی بی صاحب است و معاون میراث فرهنگی استان، از مصائب و حق وحقوق افرادی می گوید که در همسایگی یک خانه تاریخی زندگی می کنند.

فاطمه ردانی پور، همسر غلامحسین خاکی است.

از سال 1372 این خانواده در یکی از خانه های قاجاری پشت میدان نقش جهان ساکن شدند و اندک اندک این خانه به خانه خاکی معروف شد.

او در گفت وگو با ایسنا ماجرای نقض حریم خانه و پیگیری هایی که تاکنون انجام داده را چنین شرح می دهد: آن اوایل که ما خانه خاکی را خریدیم یک بارندگی شدید شد و سقف یکی از اتاق های طبقه بالا ریخت، من به حاج آقا گفتم اینجا قدیمی است، برو ببین باید کجا بروی تا بیایند وضعیت خانه را ببینند و تعمیرش کنند همسرم گفت: می آیند صاحب می شوند و برای همین خودش کارگر و بنا آورد و سقف آن اتاق را که با تیر و چوب بود به سبک سقف خانه های امروز تبدیل کردند.

پس ازاین ماجرا یک روز چند نفر در زدند و گفتند: ما از میراث هستیم و آمدیم خانه را ببینیم همه جا را دیدند و گفتند: چرا سقف این اتاق این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از حریم خانه خاکی تا زخمِ بازِ گذر آقانجفی

از حریم خانه خاکی تا زخمِ بازِ گذر آقانجفی