مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 تیر 1399 ساعت 12:352020-06-25دانش

نانوساختار های مصنوعی که شبیه به DNA هستند تولید می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با خودآرایی و استفاده از حلال های آلی، محققان نانوساختار های الیافی شکلی ایجاد کردند که شبیه به DNA بوده، - با خودآرایی و استفاده از حلال های آلی، محققان نانوساختار های الیافی شکلی ایجاد کردند که شبیه به DNA بوده، اما برخی ویژگی های آن با DNA تفاوت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با خودآرایی و استفاده از حلال های آلی، محققان نانوساختار های الیافی شکلی ایجاد کردند که شبیه به DNA بوده، اما برخی ویژگی های آن با DNA تفاوت داردمحققان دانشگاه کارنجی ملون موفق به ارائه روشی شدند که در آن با استفاده از خودآرایی می توان نانوساختار هایی از جنس اسیدنوکلوییک پپتیدی اصلاح شده گاما (γPNA) تولید کرد.

γPNA در واقع یک نوع DNA سنتز شده مصنوعی است.

این فرآیند را می توان در نانوساختار ها به کار برد و از آن برای ارائه انواع فناوری های پزشکی نظیر رهایش دارو و تشخیص طبی استفاده کرد.

نتایج این پروژه که در نشریه Nature Communications به چاپ رسیده است نشان می دهد که γPNA را می توان با استفاده از خودآرایی و با کمک حلال های آلی تولید نمود.

پژوهشگران در این تحقیق نشان دادند که γPNA می تواند به شکل نانوالیافی، درون حلال آلی درآید به طوری که طول این نانوالیاف می توانست تا 11 میکرون رشد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوساختار های مصنوعی که شبیه به DNA هستند تولید می شوند

نانوساختار های مصنوعی که شبیه به DNA هستند تولید می شوند