مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 06:452020-06-24سياسي

نشاط در دانشگاه ها چه تأثیری بر تولید علم دارد؟


شادی و نشاط از مهمترین و مؤثرترین مؤلفه های تأثیرگذار در روند زندگی انسان است و بدون آن ها زمینه فعالیت، خلاقیت، ابتکار، اختراع و زندگی سالم ایجاد نمی شود.

- ایسنا/خراسان رضوی شادی و نشاط از مهمترین و مؤثرترین مؤلفه های تأثیرگذار در روند زندگی انسان است و بدون آن ها زمینه فعالیت، خلاقیت، ابتکار، اختراع و زندگی سالم ایجاد نمی شود.

  براساس نظریه دیدگاه آرگایل (روانشناس) شادی و نشاط یک پدیده و ویژگی در انسان است که سه مؤلفه اصلی عاطفه مثبت، رضایت از زندگی و نبود احساسات منفی دارد.

حاصل شدن حالت شادی و نشاط وابسته به وجود عواطف مثبت مانند لذت، آرامش، اعتماد به خود، علاقه، شگفت زدگی، سرور، سرحال بودن و تهییج شدن، رضایت از زندگی و نیز نبود احساسات یا عواطف منفی مانند عصبانیت، اضطراب و افسردگی است.

محققان در پژوهشی با عنوان عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر شادی و نشاط در دانشگاه ها و تاثیر آن ها بر تولید علم آورده اند: شادی حالت مثبتی است که در انسان به وجود می آید و در مقابل غم و اندوه قرار دارد و معمولاً به رفتاری منجر می شود که به آن حالت شادی کنان گفته می شود .

در این پژوهش که توسط حسین طاهریان مدرس دانشگاه، داوود فیض دانشیار دانشکده اقتصاد و زهرا حیدرخانی کارشناس اقتصاد نظری دانشکده اقتصاد و علوم اداری انجام شده، آمده است:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشاط در دانشگاه ها چه تأثیری بر تولید علم دارد؟

نشاط در دانشگاه ها چه تأثیری بر تولید علم دارد؟