مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 05:102020-06-24اقتصادي

عوامل انسانی باعث 90 درصد آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی می شود


مدیرکل بازرسی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به تراکم گیاهان علفی و افزایش خطر آتش سوزی گفت: عوامل انسانی باعث 90 درصد آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا همتی صبح چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن بیان اینکه بارش باران طی یک سال گذشته باعث رشد و تراکم گیاهان علفی در مراتع شده است، اظهار داشت: این امر زمینه خطر آتش سوزی را افزایش می دهد که باید تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و عرصه های طبیعی اندیشیده شود.

وی بابیان اینکه 85 تا 90 درصد علت آتش سوزی عرصه های طبیعی در کشور به دلیل عوامل انسانی رخ می دهد، تصریح کرد: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن و بطری های شفاف یا شیشه ای در طبیعت پرهیز کنند.

ضرورت آموزش همگانی و مشارکت جوامع محلی در جلوگیری از آتش سوزی مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر لزوم آموزش همگانی و مشارکت جوامع محلی در جلوگیری و مهار آتش سوزی بیان کرد: شهروندان و گردشگرانی که به عرصه های طبیعی فر می کنند باید پیش از ترک طبیعت از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل انسانی باعث 90 درصد آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی می شود

عوامل انسانی باعث 90 درصد آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی می شود