مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 03:452020-06-22دانش

با کوچک ترین و سریع ترین میکروبات جهان آشنا شوید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه مهندسی و علوم کاربردی هاروارد جان پالسون و موسسه مهندسی زیستی هاروارد ویس، میکروروباتی را با نام HAMR-JR ساخته اند که در ابعاد یک سکه یک پنی است و تقریبا تمام شاهکار های مقلد بزرگ تر خود را انجام می .

- محققان دانشگاه هاروارد با الهام از سوسک میکروروباتی طراحی کردند که با مهارت بسیاری راه می رود، پرش می کند و همانند خود سوسک بسیار فرز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه مهندسی و علوم کاربردی هاروارد جان پالسون و موسسه مهندسی زیستی هاروارد ویس، میکروروباتی را با نام HAMR-JR ساخته اند که در ابعاد یک سکه یک پنی است و تقریبا تمام شاهکار های مقلد بزرگ تر خود را انجام می دهد و به یکی از چابک ترین و ماهرترین میکروبات هایی تبدیل شده است که تاکنون ساخته شده اند.

محققان می گویند: بسیاری از روبات ها در این سایز و اندازه خیلی ساده هستند و فقط می توانند حرکات ساده را انجام دهند، اما با ساخت این روبات، نشان دادیم که چابکی و عملکرد بالای روبات به اندازه آن ربطی ندارد.

آن ها برای ساخت این روبات که برعکس خود سوسک بسیار بامزه و دوست داشتنی است، از روشی به نام PC-MEMS استفاده کرده اند که درواقع سیستم های میکروالکترومکانیکی مدار چاپی نام دارد و فرآیندی است که در آن اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کوچک ترین و سریع ترین میکروبات جهان آشنا شوید

با کوچک ترین و سریع ترین میکروبات جهان آشنا شوید