مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 09:152020-06-21اقتصادي

95 درصد اماکن کشور دارای کدپستی 10 رقمی/ سیستم ارتباطی با کدملی برقرار است


مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد اماکن کشور و همه اماکنی که خدماتی از قبیل آب، برق، گاز و تلفن دریافت می کنند، - دارای کدپستی 10 رقمی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرای اشخاص حقوقی برقرار شده است.

وی شمار اماکن ثبت شده و دارای کدپستی در کشور را بیش از 50 میلیون عنوان کرد و افزود: از آبان ماه پارسال که سامانه اتصال کدپستی و کدملی راه اندازی شد، ارتباط کدملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی با کدپستی ده رقمی الزامی شده است.

به گفته دولتی، در حال حاضر هر فرد حقیقی و حقوقی برای انجام هر نوع مراوده قانونی اعم از دریافت پاسپورت، دریافت کارت ملی و فعالیت اقتصادی مانند ثبت نام در سامانه سجام، موظف است در سامانه های یاد شده وارد و کدپستی را ثبت کند تا هماهنگی و جانمایی آدرس، کدپستی و کدملی انجام شده و آدرس فرد رسمیت پیدا کند.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه اتصال کدپستی 10 رقمی با کدملی در سامانه ثبت شرکت ها نیز اتفاق افتاده است، افزود: الزامات قانونی در رابطه با ارتباط هرچه بیشتر دستگاه ها و سازمان ها با سامانه کدپستی 10 رقمی وجود دارد و 23 سال هم از عمر آن می گذرد، فقط باید این دستگاه ها خود را ملزم به اجرای آن کنند و نظارت کافی هم در این رابطه وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد اماکن کشور دارای کدپستی 10 رقمی/ سیستم ارتباطی با کدملی برقرار است

95 درصد اماکن کشور دارای کدپستی 10 رقمی/ سیستم ارتباطی با کدملی برقرار است