مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 08:402020-06-21حوادث

وقوع 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین


سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 500 آتش سوزی در مزارع و علفزار رخ داده است؛ ضمن اینکه 68 آتش سوزی نیز درباغستان سنتی قزوین رخ داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، قدیر موسی خانی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون 540 آتش سوزی در مراتع و علفزارهای قزوین داشتیم، علاوه بر آن 68 آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین و 11 آتش سوزی در مزارع گندم و جو رخ داده که توسط آتش نشانی اطفا شده است.

وی افزود: عامل اصلی 85 درصد این آتش سوزی ها انسانی بوده است و عوامل طبیعی مانند رعدوبرق در آتش سوزی ها نقش بسزایی نداشتند، عوامل انسانی نیز عمدی و غیرعمدی است که اغلب به دلیل انداختن ته سیگار در باغستان، آتش زدن علف های هرز و علف های خشک توسط باغداران، رها کردن بطری و شیشه های مشابه در مزارع و باغستان که به عنوان کانون عمل می کنند، برخورد اگزوز داغ خودرو یا موتورسیکلت با علفزارها باعث ایجاد آتش سوزی می شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اظهار کرد: آتش سوزی عمدی به نحوی که خرابکارانه باشد در قزوین نداشتیم و اغلب آتش سوزی ها براثر بی احتیاطی و سهل انگاری رخ می دهد که اغلب به دلیل آتش زدن علف های هرز توسط باغداران و کشاورزان اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین

وقوع 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین