مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 02:252020-06-20اجتماعي

اصفهان شهری باستانی است؛ باور کنید


سرپرست هیأت باستان شناسی تپه اشرف معتقد است که اصفهان هیچ وقت به عنوان یک شهر باستانی معرفی نشده و به همین خاطر مشمول دریافت بودجه باستان شناسی نمی شود؛ - ایسنا/اصفهان سرپرست هیأت باستان شناسی تپه اشرف معتقد است که اصفهان هیچ وقت به عنوان یک شهر باستانی معرفی نشده و به همین خاطر مشمول دریافت بودجه باستان شناسی نمی شود؛ در نتیجه، دست میراث فرهنگیِ آن برای انجام عملیاتی ازاین دست بسته می ماند، به طوری که بدون همیاری شهرداری، قادر به انجام کاوش نیستیم.

علیرضا جعفری زند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فصل هفتم کاوش در تپه اشرف، در حالی آغازشده که ما مجبوریم در همان محدوده ای که قرار بوده لوله های اداره آب و فاضلاب رد شود فعالیت کنیم و باوجود محدودیت این فضا که عرض آن چیزی در حدود یک متر و ده سانت و عمق آن حدود دو متر است، دستاوردهای بسیار جالب توجهی داشته ایم.

وی ادامه داد: سفال هایی از دوران مختلف اشکانی و ساسانی در این قسمت کشف شده که نمونه طرح های روی آن در دوران مشابه خود، نظیر ندارد به گونه ای می توان تمام یافته های شش فصل پیشین کاوش تپه اشرف را یک طرف و یافته های فصل هفتم را نیز یک طرف دیگر قرار داد.

این باستان شناس، محدوده در نظر گرفته شده برای انجام کاوش در تپه اشرف را به ناچیزی شخم زدن یک زمین کشاورزی به وسیله سوزن تشبیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان شهری باستانی است؛ باور کنید

اصفهان شهری باستانی است؛ باور کنید