مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 09:552020-06-20سياسي

آسیب شناسی شیوه کنونی عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون های مجلس


عضویت نمایندگان منتخب مردم در کمیسیون ها یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در روزهای نخست کار مجلس شورای اسلامی در تمام دوره ها بوده است، که انتقاداتی را هم به دنبال داشته است.

- یکی از مهمترین مسائل مربوط به آن نبود توازن برای انتخاب کمیسیون هاست ، به این معنا که همیشه تعدادی از کمیسیون ها پرطرفدار است و برخی خواهان ندارد؛ گویا روابط برای حضور در کمیسیون ها تاثیرگذار است.

  رادیو گفتگو با حضور محمد اسدیان پژوهشگر و کارشناس حوزه پارلمان، حسین بهزاد زاده پژوهشگر و کارشناس حوزه پارلمان و ارتباط تلفنی با محمدجواد ابطحی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به این موضوع پرداخت.

در آغاز محمدجواد ابطحی در این باره گفت: این موضوع را باید در مسائل مهمتری از جمله آسیب شناسی ساختاری مجلس شورای اسلامی جستجو کرد.

  در چهل سال گذشته تحولات بسیاری در عرصه های مختلف رخ داده است اما خلاقیت و نوآوری که مورد انتظار است در مجلس ایجاد نشده است که به نقش انتخابات ، کیفیت آن و قوانین این حوزه باز می گردد.

وی تضاد منافع ملی با منافع محلی را از مسائل تاثیرگذار بر انتخاب کمیسیون ها دانست و اظهار کرد : گرچه قوه قضاییه و مجریه با مجلس شورای اسلامی مکمل هم هستند اما باید توجه داشت این دو قوه باید در ریلی که قوه مقننه ایجاد می کند حرکت کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب شناسی شیوه کنونی عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون های مجلس

آسیب شناسی شیوه کنونی عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون های مجلس