مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 خرداد 1399 ساعت 07:352020-06-20پزشكي

مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند/ خطر کرونا جدی گرفته شود


رییس مرکز بهداشت غرب شهرستان کرج با اشاره به اینکه مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند، گفت: آنها باید خطر کرونا را جدی بگیرند.

- دکتر ماهرخ السادات مصلایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد هفته ملی سلامت مردان که هر ساله اسفندماه برگزار می شد، خردادماه برگزار شود، گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت این هفته از بیست و ششم خرداد آغاز و فردا یکم تیرماه به پایان می رسد.

وی شعار هفته بین المللی سلامت مردان را با توجه به شیوع بیماری کرونا برای کووید - 19 اقدام کنید اعلام کرد و گفت: در بحث بیماری کرونا دو عامل سن و جنس اهمیت بالایی دارد زیرا متأسفانه در سطح جهان آمار ابتلاء و مرگ و میر در اثر این بیماری در افراد با سنین بالا و از سویی مردان، بیشتر است.

رییس مرکز بهداشت غرب شهرستان کرج به نتایج حاصل از مطالعات انجام شده از سوی وزارت بهداشت در خصوص علل تأثیرگذار در افزایش سطح ابتلای مردان به بیماری کرونا نسبت به زنان، گفت: یک مورد مسائل بیولوژیک است زیرا از نظر ژنتیکی زنان دارای کروموزوم ایکس - ایکس و مردان کروموزوم ایکس - وای هستند و وجود یک کروموزوم ایکس بیشتر در زنان ایمنی بدن آنها در برابر کووید - 19 را نسبت به مردان افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند/ خطر کرونا جدی گرفته شود

مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند/ خطر کرونا جدی گرفته شود