مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 خرداد 1399 ساعت 21:402020-06-19سياسي

درس هایی از 17 سال پرونده هسته ای


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، مهدی محمدی کارشناس سیاسی در روزنامه وطن امروز نوشت: چندان خوشایند نیست اما معلوم نیست خیلی هم بد باشد.

- برجام از دل انتخابات ریاست جمهوری 92 و شرطی سازی جامعه بیرون آمد و حالا هم، چون دولت روحانی پالس های ضعف پی در پی به غرب ارسال کرده، دشمن به فکر فشار بیش تر افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، مهدی محمدی کارشناس سیاسی در روزنامه وطن امروز نوشت: چندان خوشایند نیست اما معلوم نیست خیلی هم بد باشد.

پس از 17 سال که از آغاز پرونده هسته ای ایران می گذرد، دوباره در نقطه ای قرار گرفته ایم که گویی این پرونده مجددا در حال آغاز شدن است.

ژوئن 2020 از این حیث چندان تفاوتی با ژوئن 2003، یعنی زمانی که آژانس در دوره مدیرکلی البرادعی اولین قطعنامه را علیه ایران صادر کرد، ندارد.

بازیگران هم تقریبا شبیه هم هستند: یک نهاد بین المللی که از خود اراده ای ندارد و به عنوان سگ نگهبان قدرت های بزرگ عمل می کند، دولتی در داخل ایران که غربی ها را از خودشان هم قوی تر می داند و یک برنامه امنیت ملی که توقف یا کند شدن آن به اولویت غرب مبدل شده.

برخی چیزها هم البته متفاوت است: شرایط بین المللی بویژه مناسبات میان قدرت های بزرگ هیچ شباهتی به سال 2003 ندارد؛ بر اثر تجربه برجام، مدل اعتمادسازی به طور ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس هایی از 17 سال پرونده هسته ای

درس هایی از 17 سال پرونده هسته ای