مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 09:352020-06-16دانش

ساخت دستگاه اندازه گیری خواص جذب و واجذب هیدروژن در دانشگاه فردوسی مشهد


گروه فیزیک دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، در آزمایشگاه «انرژی های تجدید پذیر، مغناطیس و نانوتکنولوژی»، موفق به طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری خواص جذب و واجذب هیدروژن در مواد و آلیاژها شدند.

- ایسنا/خراسان رضوی گروه فیزیک دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، در آزمایشگاه انرژی های تجدید پذیر، مغناطیس و نانوتکنولوژی ، موفق به طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری خواص جذب و واجذب هیدروژن در مواد و آلیاژها شدند.

دکتر هادی عربی، استاد گروه آموزشی فیزیک دانشکده علوم و راهنمای این طرح، در خصوص ساخت این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه بخشی از پایان نامه یکی از دانشجویان دکتری فیزیک دانشگاه بود که میزان هیدروژن جذب شده در مواد جاذب هیدروژن، سنتیک جذب و واجذب هیدروژن و خواص ترمودینامیکی آلیاژهای ذخیره کننده هیدروژن را با دقت بالا اندازه گیری میکند.

وی افزود: علاوه براین، آلیاژهای جاذب هیدروژن که در آزمایشگاه فوق ساخته شده اند قابلیت کاربرد در خودروهایی که با سوخت هیدروژن کار می کنند را دارد.

این دستگاه با کامپیوتر کنترل شده و به طور خودکار داده برداری کرده و در نهایت قادر به استخراج منحنی های فشار غلظت و دما (PCT)، منحنی ونت هوف و منحنی سنتیک جذب و واجذب هیدروژن در گستره وسیعی از فشار زیاد متوسط و کم تا 160 بار با دقت 1میلی بار در فش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه اندازه گیری خواص جذب و واجذب هیدروژن در دانشگاه فردوسی مشهد

ساخت دستگاه اندازه گیری خواص جذب و واجذب هیدروژن در دانشگاه فردوسی مشهد