مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 04:152020-06-15بين الملل

گزارش سالانه سیپری؛ رشد مدرن سازی تسلیحات هسته ای در جهان


مؤسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) امروز دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد، شمار کلی تسلیحات هسته ای در جهان با اقدامات روسیه و ایالات متحده رو به کاهش است اما سایر قدرت های هسته ای همچنان به مدرن سازی زرادخانه خودشان ادامه می دهند.

- مؤسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) امروز دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد، شمار کلی تسلیحات هسته ای در جهان با اقدامات روسیه و ایالات متحده رو به کاهش است اما سایر قدرت های هسته ای همچنان به مدرن سازی زرادخانه خودشان ادامه می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیپری با صدور بیانیه ای در رابطه با گزارش سالانه جدیدش درباره خلع سلاح اعلام کرد: کاهش در تعداد کل تسلیحات هسته ای در جهان در سال 2019 عمدتا به دلیل برچیدن تسلیحات هسته ای فرسوده از سوی روسیه و آمریکاست که روی هم همچنان بیش از 90 درصد از تسلیحات هسته ای جهان را در اختیار دارند.

به رغم کاهش کلی در تعداد کلاهک های هسته ای در سال 2019، تمام دولت های صاحب تسلیحات هسته ای به مدرن سازی زرادخانه هسته ای خودشان ادامه می دهند.

موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم همچنین اعلام کرد، با وجود اینکه زرادخانه های دیگر قدرت های هسته ای به طور چشمگیری از روسیه و آمریکا کوچکتر هستند، همگی آن ها تولید یا استقرار سامانه های انتقال تسلیحات هسته ای جدید را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سالانه سیپری؛ رشد مدرن سازی تسلیحات هسته ای در جهان

گزارش سالانه سیپری؛ رشد مدرن سازی تسلیحات هسته ای در جهان