مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 07:402020-06-14اقتصادي

نوغانداران راز و جرگلانی؛ کوزه گرانی که از کوزه شکسته آب می خورند


تخم نوغان، باغ های توت، کرم ابریشم، پیله و بعد ناگهان چرخ نخ ریسی سنتی! اینها مناظری هستند که از ابتدای اردیبهشت تا انتهای تابستان و گاهی بیشتر می توانی در روستاهای راز و جرگلان مشاهده کنید.

- نوغانداران راز و جرگلانی؛ کوزه گرانی که از کوزه شکسته آب می خورند ایسنا/خراسان شمالی تخم نوغان، باغ های توت، کرم ابریشم، پیله و بعد ناگهان چرخ نخ ریسی سنتی! اینها مناظری هستند که از ابتدای اردیبهشت تا انتهای تابستان و گاهی بیشتر می توانی در روستاهای راز و جرگلان مشاهده کنید.

شهرستان راز و جرگلان به علت وجود صنعت تولید فرش ابریشم به خصوص منحصر به فردترین فرش دنیا( فرش دو رویه تمام ابریشم دویدوخ)و همچنین توتستان ها یکی از قطب های تولید پیله ابریشم در کشور محسوب می شود.

طی چند سال گذشته به واسطه توسعه توتستان ها در این منطقه و بالارفتن قیمت پیله ابریشم جمعیت بیشتری متمایل به تولید این محصول شدند تا درآمد بیشتری از آن کسب کنند اما متاسفانه امسال معادلات نوغانداران این شهرستان برهم ریخت و آن ها گلایه مند از روند پیش آمده هستند.

پیله ابریشم امسال ناجور ارزان شد درخشان دهیار روستای یکه سعود که در بخش جرگلان واقع شده است در گفت و گو با ایسنا، گفت: قیمت خرید پیله ابریشم امسال بسیار کاهش یافته است و همین امر روند نارضایتی نوغانداران این من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوغانداران راز و جرگلانی؛ کوزه گرانی که از کوزه شکسته آب می خورند

نوغانداران راز و جرگلانی؛ کوزه گرانی که از کوزه شکسته آب می خورند