مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-14اقتصادي

این صورت با سیلی سرخ است


قصه گل و گیاه قصه ای پرغصه است و فعالان این صنف هر روز باید سختی های عجیب و غریبی را تاب بیاورند تا این صنعت همچنان نفس بکشد، سختی هایی که به گفته گلکاران محلاتی مصادیق آنها در پایتخت گل و گیاه ایران قابل مشاهده است.

- ایسنا/مرکزی قصه گل و گیاه قصه ای پرغصه است و فعالان این صنف هر روز باید سختی های عجیب و غریبی را تاب بیاورند تا این صنعت همچنان نفس بکشد، سختی هایی که به گفته گلکاران محلاتی مصادیق آنها در پایتخت گل و گیاه ایران قابل مشاهده است.

میزان گردش مالی این صنعت ارزآور در جهان به 20 میلیارد دلار می رسد و حتی برخی اقتصاددانان بیان می کنند که 100 شاخه گل رز با یک بشکه نفت به لحاظ اقتصادی برابری می کند، در واقع توجه به همین یک جمله می تواند اقتصاد تک محصولی ایران را با تکیه بر صنعت گل و گیاه دچار تحول کند.

طبق اعلام غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، میزان صادرات گل و گیاه کشور در سال 98 بالغ بر 40 میلیون دلار و واردات نیز 15 میلیون دلار بوده است، همچنین با توجه به اینکه هفت هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی ایران اعم از گلخانه ای و فضای باز زیر کشت گل و گیاهان زینتی است، حدود چهار میلیارد گل شاخه بریده، گلدانی، درخچه ای و درختان زینتی در کشور تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این صورت با سیلی سرخ است

این صورت با سیلی سرخ است