مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 خرداد 1399 ساعت 06:452020-06-14اقتصادي

لذت حمل و نقل پاک را باید به مردم چشاند


مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد با تاکید بر چشاندن لذت استفاده نکردن از خودروی شخصی به مردم، اعمال تدابیر لازم برای ارائه تسهیلات برای خرید انواع پاکروها توسط مردم را در توسعه حمل و نقل پاک در شهر موثر دانست.

- مهدی شهریاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این که استفاده از دوچرخه در یزد سابقه ای طولانی دارد، اظهار کرد: با این حال استفاده از دوچرخه صرفاً محدود به یزد نبوده و استفاده از این وسیله نقلیه از دیرباز تاکنون در تمام شهرهای کشورمان رایج بوده است لذا نمی توانیم تنها یزد را شهر دوچرخه ها بنامیم.

وی با بیان این که دوچرخه از مهمترین مد یا شیوه های حمل نقل پاک در دنیاست، تصریح کرد: دوچرخه شیوه ای از حمل و نقل انسان محور محسوب می شود که در متون تاریخی کشورهای مختلف دنیا به آن اشاره شده است.

این مسئول آرامش و معماری یزد را وجه تمایز شهر دوچرخه سواری ایران با سایر شهرهای دنیا مطرح کرد و گفت: شاخصه‎های معماری و شهرسازی یزد در گذشته به خصوص در بافت تاریخی و کوچه های مناسب ایجاد شده برای استفاده از این وسیه نقلیه در نبود هیچ خیابان و بلواری، دوچرخه سواری در یزد را متفاوت کرده بود.

وی افزود: کوچه های قدیمی و تاریخی باریک با دیوارهای بلند به گونه ای ساخته شده‎اند که استفاده از مسیر دوچرخه سواری را بدون هیچ تغییری در اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لذت حمل و نقل پاک را باید به مردم چشاند

لذت حمل و نقل پاک را باید به مردم چشاند