مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 06:352020-06-13اقتصادي

ممنوعیت توسعه کشاورزی با آب قزل اوزن در 8 استان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بر اساس تصمیم وزارت نیرو، توسعه کشاورزی با آب رودخانه قزل اوزن برای 8 استان مرتبط ممنوع است.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: بر اساس تصمیم وزارت نیرو، توسعه کشاورزی با آب رودخانه قزل اوزن برای 8 استان مرتبط ممنوع است.

اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت سد تالوار، اظهار کرد: سد تالوار بین سه استان زنجان، کردستان و همدان قرار دارد و برای تکمیل این پروژه مهم حدود 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده و این در حالی است که در سال 1392 عملیات آبگیری این سد توسط رییس جمهور وقت آغاز شد و از آن به بعد بود که برنامه ریزی برای بهره برداری و پیاده سازی طرح آبرسانی سد تالوار کلید خورد.

این مسئول ادامه داد: در سدهای مخزنی معمولا بعد از آبگیری، عملیات بهره برداری شروع می شود و در سد تالوار نیز بعد از عملیات آبگیری عملیات احداث شبکه آبرسانی آن نیز شروع شد.

امسال و سال گذشته بارندگی های استان و شمال غرب مطلوب بود، ولی در سال های آبی قبل از 96 و 97 خشکسالی مستمر و آزاردهنده ای را شاهد بودیم که با توجه به این رویداد مهم طبیعی، آب پشت همه سدهای استان وضعیت بهتری پیدا کردند تا آنجایی که این امر منجر به تصمیم وزارت نیرو در تکمیل پروژه های ناتمام در استان برای بهره برداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت توسعه کشاورزی با آب قزل اوزن در 8 استان

ممنوعیت توسعه کشاورزی با آب قزل اوزن در 8 استان