مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 05:452020-06-13بين الملل

حال خوشِ هامون


این روزها حال هامون، سومین تالاب بزرگ ایران خوب است و این شرایط حال مردم سیستان و بلوچستان را نیز خوش کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ایرنا نوشت: پس از چند سال خشک شدن بستر تالاب بین المللی هامون و رودخانه هیرمند که به مختل کردن زندگی مردم سیستان و بلوچستان انجامید و بحران های زیست محیطی را در منطقه رقم زد حالا به مدد سیلاب ورودی از کشور افغانستان که به محلی ها به آن دشتمال می گویند رودخانه های سیستان جاری شده و تالاب دوباره جان گرفته است.

حسین نظری جهانتیغی فعال اجتماعی در مورد شرایط کنونی تالاب هامون به ایرناپلاس می گوید: با آب دار شدن و جان گرفتن تالاب حالا دوباره گونه های گیاهی از جمله اشک، نی، گز و گونه های جانوری مختلفی دوباره در تالاب حیات یافته اند و حتی پرندگان مهاجر و پرندگانی که تالاب هامون زیستگاه اصلی آنان است در آن تخم گذاری کرده اند.

وی ادامه داد: سیلابهای افغانستان که وارد تالاب هامون شده باعث آبگیری 50 درصدی تالاب هامون شده است و خوشحالی مردم منطقه را در پی داشته است در بعضی از نقاط، تالاب حدود یک متر آبگیری شده است و در بیشتر نقاط عمق آب به نیم متر می رسد.

نظری در مورد حال و هوای مردم سیستان پس از حیات دوباره هامون نیز می گوید: کشاورزی در تالاب و سرزمین های اطراف آن دوباره رونق گرفته است و دامداران و عشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال خوشِ هامون

حال خوشِ هامون