مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 02:352020-06-12دانش

بهره برداری صنعتی از 100 نوع گیاه دارویی در لرستان


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد گفت: تاکنون 350 نوع گیاه دارویی در استان شناسایی شده که از این تعداد حدود 100 نوع به صورت صنعتی استفاده و تولید می شوند.

- علی آریان پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تنوع گیاهی در پهنه سرزمینی ایران، اظهار کرد: تنوع گیاهی باتوجه به اقلیم و شرایط توپوگرافی که در کشور داریم خوب است.

وی با اشاره به این که بین 7500 تا 8000 گونه گیاهی در کشور داریم، عنوان کرد: ایران جزء کشورهای دارای تنوع گیاهی و گاهاً گیاهان خاص و نادر است که این شرایط به دلیل نوع آب و هوا و خاک این اقلیم به وجود آمده است.

آریان پور با بیان این که در اروپا به دلیل بارندگی زیاد و در شرق آسیا به دلیل گرمای بالا تنوع گیاهی زیادی وجود ندارد، تصریح کرد: همین تنوع باعث شده برخی گونه های خاص بومی ایران باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم آباد با اشاره به تاریخچه طولانی مردم ایران و کشورهایی مانند چین در استفاده از گیاهان دارویی، ادامه داد: ایران همواره جزء کشورهای پیشتاز بوده به طوری که بوعلی سینا از دانشمندان نامی ایرانی در این زمینه کتابی دارد و یکی از گیاهان خاص کشور را به نام وی نامگذاری کرده اند.

وی با بیان این که کشور ما از نظر تنوع گیاهی در جهان نمونه است اما باید دید از این ظرفیت چقدر استفاده کرده، تأکید کرد: درآمد کل معاملاتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری صنعتی از 100 نوع گیاه دارویی در لرستان

بهره برداری صنعتی از 100 نوع گیاه دارویی در لرستان