مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 خرداد 1399 ساعت 16:452020-06-12پزشكي

تحریم ها عامل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضاعلی سلطانخواه اظهار داشت: در خصوص انسولین های قلمی که در حال حاضر با کمبود آن مواجه هستیم، علت اصلی آن بحث تحریم هاست و آن چه به این مساله شدت بخشیده جهان گیری ویروس کروناست که در پی آن لغو پروازها، - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: علت اصلی کمبود انسولین های قلمی تحریم هاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضاعلی سلطانخواه اظهار داشت: در خصوص انسولین های قلمی که در حال حاضر با کمبود آن مواجه هستیم، علت اصلی آن بحث تحریم هاست و آن چه به این مساله شدت بخشیده جهان گیری ویروس کروناست که در پی آن لغو پروازها، موجب تاخیر ورود اقلام دارویی خریداری شده توسط سازمان غذا و دارو به کشور و کاهش موجودی انسولین کشور شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: با راهکاریی که سازمان غذا و دارو اندیشیده و اعتباری که اختصاص داده شده است، به تدریج انسولین های قلمی وارد کشور خواهد شد و در کشور نیز توانمندی داخلی برای تولید به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کمبود انسولین قلمی فقط مربوط به رفسنجان نیست و در سطح کشور با آن مواجه هستیم، ادامه داد: ممکن است بعضی از بیماران دیابتی از پزشک معالج خود بخواهند که بیشتر از نیاز برای آن ها تجویز شود که این موضوع مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها عامل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور

تحریم ها عامل اصلی کمبود انسولین قلمی در کشور