مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 خرداد 1399 ساعت 07:502020-06-12دانش

مغز انسان چگونه صحبت کردن را کنترل می کند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان یک تیم میان رشته ای از علوم اعصاب و آواشناسی دانشگاه گوته فرانکفورت و مرکز زبان شناسی لایب نیز در برلین با بررسی نیمکره های مغز به این نتیجه رسیده اند که فقط این نیمکره راست نیست که در حین صحبت کردن فعال .

- هنگام صحبت کردن هر دو نیمکره مغز درگیر می شود و هرکدام بخشی از وظیفه پیچیده تشکیل و تعدیل صدا و نظارت بر آنچه گفته می شود را برعهده دارد که کاملا پیچیده تر و متفاوت تر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان یک تیم میان رشته ای از علوم اعصاب و آواشناسی دانشگاه گوته فرانکفورت و مرکز زبان شناسی لایب نیز در برلین با بررسی نیمکره های مغز به این نتیجه رسیده اند که فقط این نیمکره راست نیست که در حین صحبت کردن فعال می شود و به تحلیل گفتار ما می پردازد، بلکه نیمکره چپ نیز در صحبت کردن کاملا دخیل است.

تاکنون فرض بر این بود که کلمات گفتاری از نیمکره چپ مغز گرفته می شوند و توسط نیمکره راست تحلیل می شود.

یعنی زمانی که یاد می گیریم تا انگلیسی صحبت کنیم و مثلا می خواهیم صدای th را تلفظ و تمرین کنیم، نیمکره چپ مغز عملکرد حرکات زبان را برعهده دارد و در همین زمان، نیمکره راست تحلیل می کند که آیا صدای تولید شده همان چیزی است که در نظر داشته یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغز انسان چگونه صحبت کردن را کنترل می کند؟

مغز انسان چگونه صحبت کردن را کنترل می کند؟