مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 08:552020-06-11فرهنگي

2 مستند ایرانی در جشنواره مورد تأیید اسکار


جشنواره بین المللی مستند «داک اِج» نیوزیلند که مورد تایید آکادمی اسکار است دو مستند بلند ایرانی را در برنامه نمایش سال 2020 خود قرار داد.

- جشنواره بین المللی مستند داک اِج نیوزیلند که مورد تایید آکادمی اسکار است دو مستند بلند ایرانی را در برنامه نمایش سال 2020 خود قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این رویداد سینمایی که از تاریخ 12 ژوئن تا 5 جولای (23 خرداد تا 15 تیر) به سبب شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزاری خواهد شد میزبان نمایش دو مستند ایرانی سایه های بی خورشید به کارگردانی مهرداد اسکویی و نت های مسی یک رویا ساخته رضا فرهمند خواهد بود.

سایه های بی خورشید سال گذشته اولین نمایش جهانی خود را به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی سی ودومین جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و در افتتاحیه این رویداد مستند تجربه کرد که در نهایت با اعطای جایزه بهترین کارگردانی به مهرداد اسکویی همراه شد.

این فیلم در ادامه در چندین جشنواره دیگر چون گوتنبرگ سوئد، داک پوینت فنلاند، جشنواره فیلم مستند تالین در استونی، جشنواره مستند بیگ اسکای آمریکا، جشنواره فیلم پورتلند آمریکا، جشنواره فیلم حقوق بشر در سوییس و جشنواره زاگرب داکس در کرواسی حضور داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 مستند ایرانی در جشنواره مورد تأیید اسکار

2 مستند ایرانی در جشنواره مورد تأیید اسکار