مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 10:352020-06-09بين الملل

واکنش 2 ائتلاف فتح و سائرون به گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا


ائتلاف سائرون و فتح یکروز قبل از شروع گفتگوی راهبردی میان عراق و آمریکا به بیان خواسته های خود از گفتگوکننده عراقی پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور خواست که افرادی را برای گفتگوی راهبردی با آمریکا انتخاب کند که شجاع باشند و توان گرفتن حقوق عراق و حفظ حاکمیت آن و خارج کردن عراق از تبعیت آمریکا را داشته باشند.

وی افزود: مذاکره کننده عراقی باید همه اشتباهاتی که آمریکایی در جریان حضور خود در اراضی عراق از زمان تغییر رژیم سابق تاکنون داشته اند را مد نظر داشته باشند و با ارائه مدرک و سند آنرا بیان کنند.

از سوی دیگر ائتلاف سائرون هم به این موضوع واکنش نشان داد.

ریاض المسعودی عضو ائتلاف سائرون گفت: سائرون به شکل مستقیم در گفتگوهایی که با طرف آمریکایی انجام خواهد شد، دخالتی نمی کند زیرا این موضوعی مربوط به دولت عراق است اما سائرون به عنوان گروه اساسی در روند سیاسی حق طرح دیدگاههای خود به گفتگوکننده دولت عراق درباره ماهیت آینده روابط با آمریکا را دارد.

وی افزود: سائرون از مذاکره کننده عراقی می خواهد که منافع عراق را مدنظر قرار دهد و به طرف آمریکایی بگوید که ما نیازی به نیروهایش یا هر نیروی خارجی در اراضی کشورمان نداریم و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش 2 ائتلاف فتح و سائرون به گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا

واکنش 2 ائتلاف فتح و سائرون به گفتگوی راهبردی عراق با آمریکا