مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 07:102020-06-08بين الملل

هشدار درباره استفاده واشنگتن از حربه «جوکر آمریکایی» در آستانه مذاکرات با بغداد


تحلیل گر عراقی درباره استفاده واشنگتن از حربه بازگشت جوکر آمریکایی به عراق در آستانه مذاکرات راهبردی با بغداد هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صباح الطایی تحلیل گر سیاسی عراق درباره احتمال بازگشت جوکر آمریکایی به استان های مرکزی و جنوبی عراق برای ایجاد هرج و مرج در کشور همزمان با آغاز مذاکرات میان بغداد و واشنگتن هشدار داد.

جوکر، اشاره به برخی معترضان عراقی است که در خلال تظاهراتی _که از اکتبر سال گذشته در عراق آغاز شد_ خود را به الهام از فیلم آمریکایی جوکر ، جوکر می نامیدند.

این فیلم که چند ماه پیش در آمریکا اکران شد و زندگی یک فرد فقیر را روایت می کرد که علیه جامعه و برخی ناعدالتی های آن می خروشد و دیگران را به خروش و آشوب دعوت می کند.

با تشکیل دولت عراق پس از کش و قوس های فراوان و نیز با شیوع ویروس کرونا، اعتراض های مسالمت آمیز مردم عراق که گاه به خشونت هم کشیده می شد، آرام شده بود اما به اعتقاد کارشناسان، آمریکا برای اینکه باز از آب گل آلود به راحتی ماهی بگیرد، در کنار فعالسازی گروهک های زیر مجموعه از بقایای داعش، تلاش دارد نبض وضعیت داخلی کشور را با به آشوب کشاندن اعتراض های مسالمت آمیز مردمی به دست گیرد و از آن به عنوان یک حربه برای فشار بر طرف عراقی استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره استفاده واشنگتن از حربه «جوکر آمریکایی» در آستانه مذاکرات با بغداد

هشدار درباره استفاده واشنگتن از حربه «جوکر آمریکایی» در آستانه مذاکرات با بغداد