مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 06:052020-06-08اقتصادي

مسکن در محاصره!


یک اقتصاددان یکی از دلایل افزایش قیمت و نابسامانی در حوزه مسکن را نتیجه فعالیت دلالان و سفته بازان در این بازار و عدم نظارت بر عرصه بنگاه داری در حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: - ایسنا/مرکزی یک اقتصاددان یکی از دلایل افزایش قیمت و نابسامانی در حوزه مسکن را نتیجه فعالیت دلالان و سفته بازان در این بازار و عدم نظارت بر عرصه بنگاه داری در حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: قوانینی که اجرا نمی شوند کمکی به رفع مشکل مسکن نمی کنند.

علی یونسی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تاثیرات ناشی از بحران کرونا بر بازار مسکن در ابتدا به تاثیرات کرونا بر اقتصاد کشور پرداخت و اظهار کرد: بیماری کرونا تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن نداشته، اما به صورت غیر مستقیم می تواند تاثیرات مختلفی را در جهت افزایش قیمت مسکن یا کاهش این قیمت داشته باشد، میزان مبادلات نیز در بازار مسکن تابع پیش بینی عوامل اقتصادی بازار است.

وی افزود: در اقتصاد ایران مسکن دارای ویژگی مصرفی و سرمایه گذاری است، لذا تصمیم مصرف کنندگان و سرمایه گذاران در خصوص این بازار، بر حجم مبادلات مسکن تاثیرگذار است و تصمیمات برای خرید نیز تابع پیش بینی ها درخصوص افق بازار است.

این اقتصاددان بیان کرد: با ورود ویروس کرونا به کشور، طبیعتا برخی مشاغل فعالیت خود را به لحاظ محدودیت های حاصل از کرونا از دست دادند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکن در محاصره!

مسکن در محاصره!