مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 05:452020-06-07اقتصادي

ملخ زیان آورترین آفت محصولات کشاورزی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اذعان به اینکه استان گیلان یکی از استان برتر در حوزه مبارزه با ملخ های زیان آور است، گفت: ملخ زیان آورترین آفت محصولات کشاورزی بوده و سطح آلودگی در شهرستان های رودبار، - محمدابراهیم محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه هرساله حمله ملخ ها به محصولات کشاورزی بسیار زیان آور است، اظهار کرد: برای مقابله با حمله ملخ ها 20 هزار و 757 هکتار دیده بانی و کانون یابی این آفت در گیلان تشکیل شده است.

وی با اشاره به سطح آلوده شده توسط حمله ملخ های زیان آور گفت: بر اساس بررسی های انجام شده میزان آلودگی سطح درگیر در استان گیلان 10 هزار هکتار و با مصرف هزار و 659 لیتر سم در سطح هفت هزار و 110 هکتار مبارزه اعلام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه استان گیلان یکی از استان برتر در حوزه مبارزه با ملخ های زیان آور است، افزود: سطح آلودگی در شهرستان های رودبار، سیاهکل، رودسر به ترتیب 10 هزار هکتار، 66 هکتار و 110 هکتار است.

محمدی زیان آورترین آفت در استان گیلان را ملخ معرفی کرد و گفت: آفت ملخ ابتدا از گیاهان مرتعی سپس غلات (گندم، جو)، حبوبات (عدس، ارزن، شبدر، یونجه) و سپس از سایر سطوح سبز و درختان مثمر و غیر مثمر اطراف محل زندگی تغذیه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملخ زیان آورترین آفت محصولات کشاورزی

ملخ زیان آورترین آفت محصولات کشاورزی