مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 09:352020-06-06بين الملل

همکاری ترکمنستان و فرانسه در عرصه هوافضا


چهارمین دور رایزنی های سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه ترکمنستان و فرانسه برگذار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، چهارمین دور رایزنی های بین وزارتخانه های امور خارجه ترکمنستان و فرانسه اخیرا در قالب نشست ویدیویی برپا شد.

ریاست هیأت فرانسوی در این نشست مجازی را فریدیریک موندولونی رییس بخش قاره اروپا و وزارت امور خارجه این کشور و هیأت ترکمنی را وفا حاجی اف معاون وزارت امور خارجه ترکمنستان بر عهده داشتند.

طی این نشست اعلام شد که مقامات ترکمنستان و فرانسه در آینده می توانند مشارکت متقابل بین دو کشور در عرصه هوا فضا برقرار کنند.

دو طرف در جریان این دیدار ویدئویی مسائل مهم همکاری های متقابل سودمند بین عشق آباد  و پاریس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ارتباطات بالقوه دو کشور در عرصه هوا فضا از جمله موضوعاتی بود که طرفین در جریان این نشست به بررسی آن پرداخته و خاطرنشان کردند که پاریس و عشق آباد می توانند در این راستا تبادل تجربه کنند.

باید گفت که آغاز عصر فناوری فضایی در ترکمنستان با تاسیس آژانس ملی فضایی در ماه می سال 2011 میلادی در این کشور مرتبط است.

در ماه آوریل سال 2015 میلادی اولین ماهواره مخابراتی Turkmen Alem 52 ° E توسط شرکت فرانسوی Thales Alenia Space راه اندازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ترکمنستان و فرانسه در عرصه هوافضا

همکاری ترکمنستان و فرانسه در عرصه هوافضا