مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 07:252020-06-04فرهنگي

«ژَرِه» شنیدنی شد/ فضایی صمیمی برای گفتگوی دست ها!


آلبوم «ژَرِه» مشتمل بر دو نوازی تار منوچهر امیر حشمتی و تمبک پدرام بلورچی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- آلبوم ژَرِه مشتمل بر دو نوازی تار منوچهر امیر حشمتی و تمبک پدرام بلورچی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ژَرِه عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی منتشر شده در روزهای اخیر است که با هنرمندی منوچهر امیر حشمتی نوازنده تار و پدرام بلورچی نوازنده تمبک در بازار موسیقی منتشر شد.

ژَرِه به معنای طنین ماندگار در صدای ساز است.

میرعلیرضا میرعلی نقی نویسنده و پژوهشگر شناخته شده موسیقی ایرانی در یادداشتی به بهانه انتشار آلبوم ژَرِه نوشته است: اساس هم نوازی در موسیقی دستگاهی ایرانی، اگر به قصد بازنوازی عینی رپرتوار کلاسیک (ردیف ها و قطعات کلاسه شده مشهور) نباشد، بی تردید بر اساس یک هدف استوار می شود: گفتگو .

در این رابطه متقابل صداها و سکوت ها، از هرچه مایملک این فرهنگ در اختیار نوازندگان قرار می دهد، می توان برحسب مهارت اجرا و هوش تخیل موسیقایی، بهره برد و همه آن ها را در خدمت بیانی آزاد و شاعرانه قرار داد.

در نود سال گذشته، دو ساز ویولن و تار، به همراهی تمبک، حاصل این جریان و ابزار بیانگر شور و حال و این گفتگوهای موسیقایی بوده اند و باقی سازها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ژَرِه» شنیدنی شد/ فضایی صمیمی برای گفتگوی دست ها!

«ژَرِه» شنیدنی شد/ فضایی صمیمی برای گفتگوی دست ها!