مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 16:102020-06-02بين الملل

پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و «جورج بوش» به آن فرار کردند


رفتن ترامپ به پناهگاه مخفی در زیر کاخ سفید برای مدت یکساعت سبب شد تا این پناهگاه و تاریخ آن مورد توجه رسانه ها و تحلیلگران قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، القدس العربی آورده است: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به دنبال تشدید اعتراضات در نزدیکی کاخ سفید از سوی نیروهای ویژه حفاظت از رییس جمهور آمریکا به مخفیگاهی سری در زیر ساختمان کاخ سفید منتقل شد.

هر چند وی یکساعت بیشتر در این مخفیگاه نماند اما همین کافی بود که این مخفیگاه و تاریخ آنکه به جنگ جهانی دوم بر می گردد و جورج بوش در جریان حملات یازده سپتامبر از آن استفاده کرد، بر سر زبانها بیافتد.

این رسانه می نویسد: این پناهگاه سری که ترامپ به آن منتقل شد(PEOC) نام دارد و دربخش شرقی ساختمان کاخ سفید قرار دارد و یکی از پناهگاههای امن برای حمایت از رییس جمهور آمریکاست.

این پناهگاه مخصوص مرکز عملیات ویژه ریاست جمهوری است و تاریخ آن به جنگ جهانی دوم بر می گردد که برای حفاظت از جان فرانکلین روزولت از بیم حملات آلمان نازی بنا شد و در سال 1950 در دوره ریاست جمهوری هری ترومن توسعه داده شد و بعدها برای تحمل حملات هسته ای مستقیم تجهیز شد.

به نوشته این رسانه؛ این ساختمان مرکز ارتباطات پیشرفته ای دارد و امکان استفاده از آن به شکل جداگانه از کاخ سفید در (صورت رخنه امنیتی) به منظور ارتباط با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و «جورج بوش» به آن فرار کردند

پناهگاه کاخ سفید؛ جایی که ترامپ و «جورج بوش» به آن فرار کردند