مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 10:252020-06-02اجتماعي

500 هکتار از بستر خشک تالاب هامون تاکنون آبگیری شده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و وبلوچستان گفت: با حذف مانع آب در منطقه بازارچه مرزی و هامون پوزک و با ورود آب به بستر تالاب هامون، حدود 500 هکتار از سطح بستر خشک این تالاب تاکنون آبگیری شده است و روند بازگشایی ورودی های سیلاب و انهار و هدایت جریان های آبی .

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و وبلوچستان گفت: با حذف مانع آب در منطقه بازارچه مرزی و هامون پوزک و با ورود آب به بستر تالاب هامون، حدود 500 هکتار از سطح بستر خشک این تالاب تاکنون آبگیری شده است و روند بازگشایی ورودی های سیلاب و انهار و هدایت جریان های آبی به نقاط بحرانی منطقه همچنان ادامه دارد.

وحیدپورمردان 13 خردادماه افزود: دایک مرزی توسط محیط زیست برای ورود آب به تالاب هامون بازگشایی شد و آب پشت دایک مرزی با حذف دایک وارد تالاب هامون شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به بارندگی ها در حوزه آبریز تالاب هامون و روان شدن دشتمال در قسمت های مختلف، ورود آب به بستر تالاب هامون ادامه دارد.

وی اظهار داشت: علیرغم آبگیری فراوان هامون پوزک در کشور افغانستان طبق بررسی های فنی و رصد نقشه های هوایی ورود آب در منطقه هامون پوزک ایران و بازاچه مرزی گمشاد به دلایل مختلف همچون وجود دایک مرزی با مشکل مواجه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 هکتار از بستر خشک تالاب هامون تاکنون آبگیری شده است

500 هکتار از بستر خشک تالاب هامون تاکنون آبگیری شده است