مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 06:502020-06-02دانش

جزییات کشف یک جنس و 6 گونه جدید سنگواره ای در ایران


عضو هیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کشف یک جنس و 6 گونه جدید سنگواره ای، حاصل مطالعات صحرایی و آزمایشگاهی دیرینه شناسی است که این سنگواره ها از توالی های رسوبی سازند علی باشی در حاشیه رود ارس و باختر شهر جلفا به دست آمده اند.

- عضو هیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه فردوسی مشهد مطرح کرد؛ جزییات کشف یک جنس و 6 گونه جدید سنگواره ای در ایران ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کشف یک جنس و 6 گونه جدید سنگواره ای، حاصل مطالعات صحرایی و آزمایشگاهی دیرینه شناسی است که این سنگواره ها از توالی های رسوبی سازند علی باشی در حاشیه رود ارس و باختر شهر جلفا به دست آمده اند.

دکتر عباس قادری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص جزییات کشف یک جنس و 6 گونه جدید سنگواره ای در ایران اظهار کرد: این یافته ها حاصل مطالعات صحرایی و آزمایشگاهی دیرینه شناسی است که توسط تیم بین المللی متشکل از متخصصان ایرانی ـ آلمانی بر روی فون آمونوییدی پالئوزوییک پسین ایران انجام و نتایج آن در قالب سه مقاله علمی بین المللی مختلف در سال 2019 منتشر شده است.

وی افزود: در یکی از این مقالات که متمرکز بر مطالعه آمونوییدهای پرمین پسین (سن تقریبی 253 میلیون سال قبل) در شمال باختر ایران بوده است، یک جنس و سه گونه جدید از این سنگواره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات کشف یک جنس و 6 گونه جدید سنگواره ای در ایران

جزییات کشف یک جنس و 6 گونه جدید سنگواره ای در ایران