مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 04:352020-06-02اقتصادي

پیچیدن عطر گل محمدی در شفت


جهانیان شهر کاشان را به شهر گلاب و گل محمدی می شناسند ولی حالا چند سالی است که باغداران روستای گیلده شفت در 10 هکتار از باغات خود گیاه گل محمدی پرورش داده و آن را پس از برداشت گلاب گیری کرده و یا روانه بازار می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شفت، استان گیلان در هر نقطه اش دارای یک ظرفیت کشاورزی است به طوری که امکان ندارد به منطقه ای از گیلان رفته و در آن یک محصول مختص به آن شهر را یافت نکنید.

شفت یکی از حاصلخیزترین مناطق استان گیلان به لحاظ کشت محصولات کشاورزی بوده و درآمد بخشی از مردمان روستای گیلده شفت کاشت گیاه گل محمدی است.

وقتی نام گلاب به زبان می آید تمام ذهن ها به سمت کاشان می رود چون جهانیان این شهر را مهد گلاب و گل محمدی در کشور می شناسند اما اکنون چند سالی است که مردم روستای گیلده مشغول پرورش گیاه گل محمدی و گلاب گیری بوده و هر ساله درآمد خوبی را از این راه کسب می کنند.

وقتی به روستای گیلده و باغات گل محمدی رفتم حسی عجیب تمام وجودم را درآمیخت زیرا فقط این حس و حال را در کاشان دیده بودم اما اکنون در استان و شهر خودم این گیاه پرورش داده شده و گلاب گیری انجام می شود.

مردم روستای گیلده شفت هرکدام بخشی از زمین های کشاورزی خود را به پرورش گیاه گل محمدی اختصاص دادند یکی 300 متر، فردی دیگر یک هکتار، دیگری 500 متر، زمانی که پای صح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیچیدن عطر گل محمدی در شفت

پیچیدن عطر گل محمدی در شفت