مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 03:302020-06-02سياسي

«فقیه»، حکومت مطلق دارد/ وقتی حج بر مسلمانان حرام می شود


استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «فقیه» حکومت مطلق دارد و حکم او بر احکام اولیه حاکم است، گفت: وقتی حکم از سوی ولی‎فقیه صادر شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، آیت الله سیفی مازندرانی از اساتید دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم  در دومین گعده علمی فقه حکومتی با بیان اینکه در تبیین نظریه فقه فعال به تفاوت مفهومی فقه در ادبیات کنونی با ادبیات روایی قرآنی اشاره شده است، گفت: فقهی که اسلام و قرآن به ما عرضه می کند باید بتواند حکومت اسلام را اداره کند.

وی با بیان اینکه فقها در تعریف فقه به احکامی نظر دارند که برنامه عملی است، افزود: فقها بیشتر به احکام الزامی می پردازند، چون این احکام تکلیف‎آور و مستحق ثواب و عقاب است.

 فقه از دیدگاه آیات و روایات/ فقیه حکومت مطلق دارد و حکم او بر احکام اولیه حاکم است آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به اینکه فقهی که موجب انذار است، طبعاً علم به احکام فرعی نیست، خاطر نشان کرد: آیا در رساله‎های عملی جنبه انذار و ترس وجود دارد؟ آنچه موجب انذار است، آیات بهشت و جهنم و عذاب و دوزخ است.

خداوند در آیه 105 سوره نساء می‎فرماید: إِنَّا أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ‏ بَیْنَ النَّاسِ بِما أَراکَ اللَّهُ وَ لا تَکُنْ لِلْخائِنینَ خَصیماً ؛ در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فقیه»، حکومت مطلق دارد/ وقتی حج بر مسلمانان حرام می شود

«فقیه»، حکومت مطلق دارد/ وقتی حج بر مسلمانان حرام می شود