مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 08:402020-05-31اقتصادي

پیش بینی تولید 500 تن پیله تَر در خراسان رضوی


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به توزیع 12هزار و 129جعبه تخم کرم ابریشم در بین نوغانداران استان، گفت: پیش بینی می کنیم امسال 500 تن پیله تَر کرم ابریشم در خراسان رضوی تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مجید جعفری در حاشیه بازدید از مرکز پرورش نوغان اظهار کرد: با هدف پرورش کرم ابریشم در استان، تعداد 12هزار و 129 جعبه تخم نوغان در بین متقاضیان توزیع شده است که این میزان نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی 27درصد از کل توزیع تخم نوغان کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هر جعبه تخم نوغان به 30 تا 35 متر مربع فضای پرورش نیاز دارد اضافه کرد: هم اکنون حدود دو هزار واحد ابریشم کشی در استان خراسان رضوی در زمینه تولید پیله و نخ ابریشم فعالیت دارند.

جعفری با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 500 تن پیله تَر در استان تولید شود ادامه داد: سال گذشته 110 تن پیله تَر در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: به ازای هر دو جعبه تخم نوغان برای چهار نفر اشتغال ایجاد می شود که بر این اساس برای حدود 500 نفر در استان اشتغال موقت ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 500 تن پیله تَر در خراسان رضوی

پیش بینی تولید 500 تن پیله تَر در خراسان رضوی