مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 07:262020-05-30فناوري

کشف آسیب پذیری جدید در سیستم عامل اندروید/سرقت اطلاعات هویتی گوشی


معاونت بررسی مرکز افتا از کشف آسیب پذیری امنیتی در سیستم عامل اندروید خبر داد که به برنامه های مخرب امکان سرقت اطلاعات کاربران را می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری، به تازگی یک آسیب پذیری امنیتی حیاتی در سیستم عامل اندروید با نام StrandHogg 2,0 فاش شده است که به برنامه های مخرب امکان مخفی شدن در قالب قانونی ترین برنامه ها و سرقت اطلاعات حساس از طرف کاربران اندرویدی را فراهم کند.

طبق گفته پژوهشگران امنیتی، آسیب پذیری StrandHogg 2,0 روی تمامی دستگاه های دارای نسخه 9 و پایین تر اندروید تأثیر می گذارد و می تواند توسط مهاجمان بدون دسترسی روت مورد سوءاستفاده قرار گیرد؛ بعد از سوءاستفاده از این آسیب پذیری حساس، که با شناسه CVE-2020-0096 ردیابی می شود، یک عامل مخرب می تواند با سوءاستفاده از مجوزهای برنامه به راحتی اطلاعات هویت کاربران گوشی موبایل را سرقت کند.

با بهره برداری از نقص StrandHogg 2,0، مهاجمان می توانند طیف گسترده ای از فعالیت های مخرب شامل موارد زیر را انجام دهند: گوش دادن به کاربر از طریق میکروفون دستگاه عکس گرفتن توسط دوربین دستگاه خواندن و ارسال پیامک ها انجام یا ضبط مکالمات تلفنی فیشینگ اطلاعات احراز هویت دسترسی به تمامی عکس ها و فایل ها دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی GPS دسترسی به لیست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف آسیب پذیری جدید در سیستم عامل اندروید/سرقت اطلاعات هویتی گوشی

کشف آسیب پذیری جدید در سیستم عامل اندروید/سرقت اطلاعات هویتی گوشی