مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 03:452020-05-30اقتصادي

کاهش میزان ثبت اختراعات در آ مریکا برای نخسین بار


مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، گفت: بر اساس گزارش رسمی سازمان جهانی مالکیت معنوی برای نخستین بار میزان درخواست ثبت اختراعات در آمریکا نشان از کاهش دارد.

- جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: از سال 2009، برای نخستین بار میزان درخواست ثبت اختراعات در آمریکا بر اساس گزارش سازمان جهانی مالکیت معنوی کاهش  را نشان می دهد.

این کاهش در شرایطی است که آمار ثبت اختراعات در سایر کشورهای جهان رو به افزایش است.

سال 2009 سالی است که ایالات متحده آمریکا و تعداد زیادی از سایر کشورهای جهان به خاطر بحران مالی و سقوط آزاد قیمت سهام در وال استریت که خود ناشی از افت بازار مسکن بود، با بزرگ ترین بحران مالی 80 سال اخیر مواجه بود.

وی افزود: در سال 2018، ثبت اختراعات آمریکا 1/6 درصد کاهش داشت، در حالی که ثبت اختراعات در جهان با بیش از 5 درصد با افزایش رو به رو بوده است.

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: ثبت اختراعات در چین 11/6 درصد، هندوستان 7/5 درصد، کره جنوبی 2/5 درصد و سنگاپور و اداره ثبت اختراعات اروپایی 4/7 درصد افزایش داشت.

حتی ثبت اختراعات در کشور هایی با درآمد کم و متوسط در سال 2018 افزایش قابل توجهی از خود نشان می دهند: پاکستان 27/8 درصد، فیلیپی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان ثبت اختراعات در آ مریکا برای نخسین بار

کاهش میزان ثبت اختراعات در آ مریکا برای نخسین بار