مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 خرداد 1399 ساعت 09:302020-05-25فرهنگي

تندیس می تواند به یک پویش مردمی برای احترام به فردوسی تبدیل شود


تندیس هایی از فردوسی ساخته شده که اگر تاریخچه این تندیس ها نوشته و تنظیم شود، کتاب بسیار دلپذیری می شود و وجهه مردمی فردوسی و دلپذیری کارهای هنری که در ارتباط با فردوسی انجام شده را مطرح می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی محمدجعفر یاحقی گفت: تندیس هایی از فردوسی ساخته شده که اگر تاریخچه این تندیس ها نوشته و تنظیم شود، کتاب بسیار دلپذیری می شود و وجهه مردمی فردوسی و دلپذیری کارهای هنری که در ارتباط با فردوسی انجام شده را مطرح می کند.

استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد امروز، 5 خرداد ماه در نشست مجازی بزرگداشت فردوسی با عنوان سرفرازی سردیس ها و تندیس ها ، اظهار کرد: تصویر و تندیسی به ویژه در دوره اسلامی به دلیل حرمت پیکره نگاری و تصویرنگاری از چهره افراد در اسلام در اختیار نیست، بنابراین همه تصویرهایی که از بزرگان ادب و فرهنگ ما وجود دارد، تصویرهایی خیالی است.

گاهی افراد تصویر و تصور خود را از آن شخصیت به نقش درآورده و تجسم بخشیده اند.

وی با بیان اینکه تا زمان کمال الملک تصویری از فردوسی نبوده و اولین تصویر از فردوسی توسط وی به رسم درآمده است، عنوان کرد: معروف است کمال‎الملک بسیار آرزو داشت روزی تصویری از فردوسی را بکشد، اما هرچه می کشید مورد قبولش نبود، تا اینکه این دغدغه باعث شد شبی خواب ببیند، در حالت رویا و خواب دید که فردوسی پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندیس می تواند به یک پویش مردمی برای احترام به فردوسی تبدیل شود

تندیس می تواند به یک پویش مردمی برای احترام به فردوسی تبدیل شود