مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 خرداد 1399 ساعت 07:152020-05-23پزشكي

آیا تیرویید ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟


یک فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین با اشاره به اینکه بیماری تیرویید احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی دهد، از بیماران خواست به طور منظم داروهای خود را مصرف کنند.

- یک فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین با اشاره به اینکه بیماری تیرویید احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی دهد، از بیماران خواست به طور منظم داروهای خود را مصرف کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر خلیلی با تاکید بر اینکه یک فاکتور خطر اصلی برای تیرویید، سیگار است، گفت: بیمارانی که تیرویید دارند هرچه سریع تر باید از این شرایط بوجود آمده در این بحران استفاده کنند و سیگار را ترک کنند.

وی افزود: آنچه طی ماه های گذشته از رفتار ویروس کرونا و سابقه ویروس های مختلف در برخورد با تیرویید متوجه شدیم این است که اگر کسی اختلال تیرویید دارد، ریسک بیشتری برای ابتلا به کرونا ندارد و در صورتی هم که به کرونا مبتلا شود، بیماری او شدیدتر نخواهد بود.

داروهای درمان تیرویید به هیچ عنوان باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی شود و بیماران با خیال راحت باید داروهای خود را به شکل مرتب مصرف کنند.

خلیلی ادامه داد: قرص لووتیروکسین باید صبح ها به صورت ناشتا و نیم ساعت پیش از صبحانه مصرف شود و اگر کسی از مکمل یا جوشانده ای مصرف می کند حتما باید فاصله 5 یا 6 ساعته با قرص لووتیروکسین را رعایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تیرویید ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

آیا تیرویید ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟