مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 ساعت 06:102020-05-21اقتصادي

زنگی که گندم را زردتر می کند


زنگ زرد یکی از مهم ترین بیماری های گندم در کشور بوده که در سال های اخیر به علت فراهم شدن شرایط مساعد جوی و نیز حساس بودن رقم گندم روشن و محلی شهرستان، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: زنگ زرد یکی از مهم ترین بیماری های گندم در کشور بوده که در سال های اخیر به علت فراهم شدن شرایط مساعد جوی و نیز حساس بودن رقم گندم روشن و محلی شهرستان، حساسیت شدیدی به این بیماری پیدا کرده است.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مطمئن ترین راه مبارزه با بیماری زنگ زرد و سایر زنگ ها کاشت ارقام مقاوم است که در صورت عدم کاشت ارقام مقاوم در شرایط بروز بیماری ناگزیر به مبارزه شیمیایی علیه آن خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: برای افزایش کارآیی سم در مبارزه شیمیایی باید عملیات سمپاشی به روش درست و در زمان مناسب انجام پذیرد.

جوادی بایگی ادامه داد: زنگ زرد در ابتدا روی برگ های جوان به صورت جوش های زرد رنگ تشکیل می شود و به تدریج به یکدیگر متصل شده به صورت خطی یا نواری به موازات رگبرگ ها دو سطح برگ را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه این جوش ها می توانند روی غلاف و سنبله نیز ظاهر شوند، افزود: دانه های سنبله آلوده، بسیار کوچک، چروکیده و غیر قابل استفاده هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگی که گندم را زردتر می کند

زنگی که گندم را زردتر می کند