مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 21:002020-05-17اقتصادي

ایجاد موزه «سکه و اشیا تاریخی» در لرستان/ 15 هزار شیء تاریخی داریم


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ایجاد موزه «سکه و اشیا تاریخی» در این استان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در لرستان بالغ بر 15 هزار شیء تاریخی داریم.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ایجاد موزه سکه و اشیا تاریخی در این استان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در لرستان بالغ بر 15 هزار شیء تاریخی داریم.

سید امین قاسمی در سخنانی با اشاره به اینکه در دنیا روز 28 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی موزه نامگذاری شده است، اظهار داشت: در لرستان بالغ بر 15 هزار شیء تاریخی داریم، حدود پنج موزه مردم شناسی و یک موزه باستان شناسی در قلعه فلک الافلاک و… داریم.

تلاش برای تبدیل چند ساختمان تاریخی به موزه وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته تلاش شده که چند ساختمان را برای تبدیل به موزه، آماده کنیم، گفت: در این راستا ساختمان باشگاه افسران در محوطه باغ گلستان خریداری شده و مرمت آن را انجام داده ایم، در حال حاضر این ساختمان در حال آماده سازی نهایی بوده تا طرح محتوایی آن آماده شود و بخشی از سکه ها و اشیا تاریخی استان را در گالری های متفاوتی که در این ساختمان و موزه پیش بینی کرده ایم به نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر اینکه همچنین یک موزه مردم شناسی در شهرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد موزه «سکه و اشیا تاریخی» در لرستان/ 15 هزار شیء تاریخی داریم

ایجاد موزه «سکه و اشیا تاریخی» در لرستان/ 15 هزار شیء تاریخی داریم