مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 ساعت 08:562020-05-17سياسي

موزه ها بر سر دو راهی بازگشایی یا تداوم تعطیلی


مسئول موزه های استان یزد بازگشایی موزه ها را برخلاف دیگر نهادهای فرهنگی مستلزم فرآیند بسیار پیچیده و زمانبری خواند.

- ایسنا/یزد مسئول موزه های استان یزد بازگشایی موزه ها را برخلاف دیگر نهادهای فرهنگی مستلزم فرآیند بسیار پیچیده و زمانبری خواند.

الهه خاکباز الوندیان در آستانه روز جهانی موزه ها در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با بازگشایی موزه ها به عنوان نهادهای فرهنگی، اظهار کرد: هر چند نهادهای فرهنگی بازگشایی شده اند اما موزه ها فراتر از این مبحث هستند و بازگشایی آن ها مستلزم فرآیند بسیار پیچیده و زمانبری است.

وی به تاثیر مخرب مواد ضدعفونی کننده بر اشیای فرهنگی و تاریخی در موزه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر براساس پروتکل های بهداشتی تورهایی با تعداد زیاد نمی توانند وارد موزه ها شوند اما هر موزه باید پس از بادزید 20 نفر، تعطیل و نسبت به ضد عفونی آن اقدام شود در حالی که این اقدام ممکن است منجر به ضد عفونی روزانه دو تا سه مرتبه موزه ها شود.

وی افزود: این مراتب زیاد ضد عفونی نیز در حالی باید انجام شود که موزه ها بعضا بسیار کم یا اصلا مورد ضد عفونی قرار نمی گرفتند و فقط گردگیری و جارو می شدند.

وی با تاکید بر این که اشیای خارج از ویترین موزه ها مورد آسیب مواد ضدعفونی قرار می گیرند، گفت: اکثر موزه ها در بناهای تاریخی شکل گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ها بر سر دو راهی بازگشایی یا تداوم تعطیلی

موزه ها بر سر دو راهی بازگشایی یا تداوم تعطیلی