مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399 ساعت 05:402020-05-14پزشكي

مشاهده میزان از بین رفتن سیناپس های مغز در مراحل اولیه آلزایمر


پژوهشگران دانشگاه ییل آمریکا در مطالعه اخیرشان با استفاده از یک فناوری جدید موفق به مشاهده میزان از بین رفتن سیناپس های مغز در مراحل اولیه آلزایمر شده اند.

- پژوهشگران "دانشگاه ییل" آمریکا در مطالعه اخیرشان با استفاده از یک فناوری جدید موفق به مشاهده میزان از بین رفتن سیناپس های مغز در مراحل اولیه آلزایمر شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، بیماری آلزایمر در اثر تولید سمی پروتیین های تاو و آمیلویید در مغز ایجاد می شود و این باعث می شود سلول های عصبی از بین روند.

مطالعات نشان داده اند که اتصالات بین سلول های عصبی که با نام سیناپس (synapse) شناخته می شوند، مدت ها قبل از شروع فرایند مرگ سلول ها، مختل می شوند.

همایه یا سیناپس (Synapse) یک ساختار زیستی در پایانه همه آکسون ها (آسه ها) است که از راه آن یک سلول عصبی پیام خود را به دندریت (دارینه)، جسم سلولی یا اکسون یک یاخته عصبی دیگر یا سلولی ماهیچه ای یا یک غده می فرستد.

در مطالعه اخیرا دانشگاه ییل، دانشمندان تراکم سیناپس ها را در افرادی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر قرار دارند، با افرادی که هیچ نشانی از این بیماری نداشتند، مقایسه کردند و با استفاده از فناوری تصویربرداری جدید دریافتند که از بین رفتن سیناپس در افرادی که در مرحله اولیه آلزایمر قرار دارند، به ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده میزان از بین رفتن سیناپس های مغز در مراحل اولیه آلزایمر

مشاهده میزان از بین رفتن سیناپس های مغز در مراحل اولیه آلزایمر